Organisation utan chef

Hittar via Twitter – såklart – en artikel i SvD om platta organisationer helt utan chef.

Jag håller själv sedan en tid tillbaka på att organisera om det kommunkansli jag har nära mig. Kansliet leds av en avdelningschef som går i pension i höst. Jag kommer inte att ersätta hen utan ska låta medarbetarna leda sig själv tillsammans genom att varje arbetsuppgift fördelas ut på en huvudansvarig med en medansvarig.

Vi ska inom kort sätta formerna för detta tillsammans. Spännande!

4 thoughts on “Organisation utan chef

  1. Det blir spännande att följa! Sitter som kommunsekreterare nära min kommunchef och frågan om ledningen för kommunkansliet är högst aktuell i samband andra omformeringar som sker med kontaktcenter m m!

    • Förtydligande: Av detta följer att vi kanske inte ska ha ett så kallat kommunkansli i fortsättningen 🙂

Kommentera

