Fredag

Lättköpt rubrik, jag vet!

Men visst är fredag en speciell dag och vid den här tiden på fredagen ska man helst vara nöjd med vad man uträttat under veckan och inte känna sig stressad över det man inte hunnit med.

För egen del har det varit en intensiv vecka som inleddes med besök från Kommunförbundet Skånes ledning och avslutades med ett besök i kommunens gamla krisledningscentral, som byggdes i underjorden 1954 för drygt 600 000 kr. I dagens penningvärde drygt 8 Mkr! Mellan dessa två händelser har jag hunnit med ett antal etableringsfrågor med små och stora företag, introduktion av en nyanställd, ett kommunstyrelsesammanträde och ett antal personalfrågor. En ganska normal vecka med andra ord.

När jag ser tillbaka på veckan och sneglar försiktigt på nästa vecka så känner jag mig nöjd. Det är väl så det ska vara en fredag.

Nu är det dags att släcka och låsa Rådhuset.

Trevlig helg!

 

Kommentera

