En onsdag i kommundirektörens liv

Även i dag är jag uppfylld av mitt jobb och har svårt att fokusera på något annat att blogga om.

Dagen började tidigt med ett möte med en missnöjd kommuninvånare. Hen var missnöjd både med handläggningen av hens ärende och hur ärendet slutade. Mötet avslutades med att berörd förvaltning fick i uppdrag att se över hur ärendet har hanterats och därefter ta ny kontakt med medborgaren.

Direkt efter detta hade jag, ekonomichefen, kommunjuristen och kommunsekreteraren ärendeberedning med kommunstyrelsens ordförande inför kommande sammanträden med kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Som vanligt mycket att diskutera i det breda spannet av olika ärenden; medborgarförslag, motioner, budget, bokslut, slutrapportering av investeringar, barnbokslut etc.

Fick därefter en halvtimme över för några telefonsamtal och mail att besvara innan jag tillsammans med kommunstyrelsens ordförande hade ett bra lunchmöte med företrädare för ett byggföretag som visar intresse för Trelleborg.

Resten av eftermiddagen ägnades åt enskilda samtal med två av våra tf förvaltningschefer, ett snabbt samtal med en tillträdande förvaltningschef och ett akut personalärende, varefter jag gjorde en sista djupdykning i mailboxen och besvarade en del frågor.

På detta elcykeltur hem och ett snabbpass på gymmet innan den sena middagen klarades av. Som efterrätt läste jag två spännande ansökningar till vår nya tjänst som EU-strateg inför morgondagens intervjuer.

En ganska vanlig dag i kommundirektörens liv.

Kommentera

