Kommunledningskonferens

På kommunledningskonferens i det nya fina rådhuset i Kristianstad som Region Skåne delar med Kristianstads kommun.

Det jag bland annat tar med mig från dagens konferens är att det inom vården pågår många intressanta projekt där kommun och region samverkar med individen i fokus – inte organisationen. Istället för vårdplaneringsmöten på sjukhuset möter man patienten i hemmet när hen är utskriven. Akutmottagning och vårdcentral delar reception för att slussa patienten rätt utifrån hens behov. Intressanta tankar som jag tar med mig hem.

Dagens sista punkt på programmet är en presentation om en fokuserad agenda för tillväxt eller vækst som det heter på vårt grannspråk. En av talarna är min kollega Bo Rasmussen som är kommunaldirektør i Gladsaxe. Det blir en utmaning med tal på danska i den nya fullmäktigesalen vars ljudanläggning inte är riktigt intrimmad än.

20140321-112109.jpg

Kommentera

