Born on the First of April

1969259_648575261883141_264054808_n

Ja, man får väl travestera lite på Born on the Fourth of July även om jag inte ska skriva en hel självbiografi som Vietnamveteranen Ron Kovic gjorde.

Jag är alltså född den 1 april. Ett äkta aprilskämt.
Genom åren har jag såklart blivit lurad ett antal gånger. Tomma paket och bluffpresenter.

Men jag har också firat många trevliga födelsedagar. För ett år sedan firade jag min 50-årsdag på La Gomera med familjen. En vecka i solen med en härlig födelsedagsmiddag på en restaurang med sunset view.

Men min bästa födelsedag var ändå min 27-årsdag då jag fick den allra finaste presenten. Den oslagbara födelsedagspresenten! Då föddes nämligen min dotter Matilda som alltså fyller 24 år idag.

För övrigt har det där med att vara född första dagen i månaden slagit väl an i vår familj. Yngsta dottern Linnea fyller nämligen 20 den 1 september.

Nåväl, idag önskar jag mig själv och alla andra aprilskämt en riktigt härlig födelsedag!

Kommentera

