Fredag – igen

Förra fredagen skrev jag om just fredag. Varför bryta en tradition?

Även den här veckan har landat i fredag. Det har varit en vecka i dur och moll på jobbet. Det har varit bra samtal, jobbiga samtal och glada samtal. Som vanligt är det så att en del frågor man inte trodde sig kunna lösa plötsligt har löst sig. Ibland över förväntan. Samtidigt dyker nya saker upp som man inte tror sig kunna lösa…

Nåja, jag radar upp några exempel på positiva händelser under veckan.

Under veckan har en förvaltningschefsrekrytering landat i ett enigt förslag om kandidat. En kandidat som dessutom samtliga fack har tillstyrkt. Roligt för hen. Mindre roligt för andra som inte nådde riktigt ända fram.

Idag har SVT Sydnytt varit här och intervjuat vår personalchef om den jämställdhetspremie vi ska införa. Premien kommer att delas ut till anställda föräldrar som delar föräldraledigheten på ett mer jämställt sätt.

Jag har tillsammans med vår strategiska chef haft en bra intervju med en av våra slutkandidater till den nyinrättade tjänsten som EU-strateg. En intervju återstår innan vi bestämmer oss.

Jag har fått goda råd från vår lönechef i lönesättningsärenden.

Jag har kunnat vidareförmedla beröm från en företagare till vår lantmäteringenjör som gett god service.

Jag har haft ett riktigt bra planeringsmöte med mina närmaste medarbetare på kansliet.

I rummet intill sliter kommunjuristen med de sista detaljerna i kallelsen till kommunstyrelsens arbetsutskott.

Vår kvalitetsstrateg har gjort en kanoninsats med förvaltningens budgetskrivelse som nog aldrig har varit så bra.

Vid närmare eftertanke har det varit en väldigt bra vecka!

Trevlig helg!

 

 

Lämna en kommentar